Переслідування владою в особі президента Володимира Зеленського голови політради "опозиційної платформи - за життя", народного депутата Віктора Медведчука, а також розправа над незалежними ЗМІ - телеканалами "112 Україна", NewsOne і ZiK можуть стати вироком всій політичній верхівці країни, включаючи Зеленського. Про це пише видання Регнум, посилаючись на блог експерта Катерини Селантьєвої, в якому вона заявляє, що претензії Freedom House до Києва можуть поставити крапку в подальшій політичній кар'єрі Зе-команди.

Про це пише 112.

Експерт нагадує, що президент американської організації Freedom House Майкл Абрамовіц опублікував відкритий лист президенту США, де заявив, що глава України Володимир Зеленський "використовує виконавчу владу без судового нагляду для покарання окремих ЗМІ, технологічних платформ, безпосередньо журналістів та їх веб-сайтів під приводом боротьби з дезінформацією".

"Це вже дуже серйозно, якщо організація Freedom House, яка існує на гроші уряду США, виносить на рівень президента країни питання закриття опозиційних телеканалів і ЗМІ в Україні та позасудових дій РНБО. Про цю проблему в Україні вже заявили ООН, ОБСЄ, а зараз і Freedom House", - зазначила Селантьєва, підкресливши, що таке звернення може стати" вироком " Зеленському.

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський підписав указ про застосування санкцій проти телеканалів "112 Україна", NewsOne і ZIK. Згідно з указом, який набув чинності з моменту підписання, до телеканалів застосовані санкції протягом п'яти років. Це передбачає блокування мовлення всіх трьох телеканалів.

26 лютого журналісти незаконно закритих президентом Володимиром Зеленським телеканалів об'єдналися і створили новий телеканал – "Перший Незалежний". Засновниками нового медіа стала група журналістів, які раніше працювали на каналах "112 Україна", NewsOne і ZIK. Але буквально через годину після початку мовлення влада незаконно відключила телеканал від ефіру.

20 лютого Президент України Володимир Зеленський підписав указ, яким ввів у дію рішення Ради нацбезпеки і оборони ввести санкції проти 8 осіб - серед них голова політради партії "опозиційна платформа - за життя" Віктор Медведчук і його дружина Оксана Марченко.

13 травня в Печерському суді Києва обрали запобіжний захід голові політради партії ОПЗЖ Віктору Медведчуку. 21 травня Київський апеляційний суд залишив у силі цілодобовий домашній арешт для нардепа. 9 липня суд продовжив домашній арешт Віктора Медведчука до 7 вересня. Відразу ж після початку засідання адвокати лідера ОПЗЖ заявили про відвід судді Сергію Вовку. Справа в тому, що Вовк вирішив розглядати питання продовження строків досудового розслідування без сторони захисту. Але в підсумку суд відхилив клопотання про відвід судді і прокурора. 30 липня Київський апеляційний суд відмовив адвокатам голови політради "опозиційної платформи - за життя" Віктора Медведчука в задоволенні апеляції щодо продовження термінів домашнього арешту політика до 7 вересня. В ході судового засідання 2 вересня Печерський районний суд прийняв рішення про продовження термінів ув'язнення у вигляді домашнього арешту ще на 2 місяці, до 31 Жовтня.

В ОПЗЖ відреагували на це правове свавілля і заявили, що такі дії влади - відверта і цинічна політична розправа над опозиційним політиком, який своєю принциповою позицією розкриває непрофесіоналізм, продажність і антинародний характер влади.

Коментуючи ситуацію, Віктор Медведчук підкреслив: його адвокати повністю готові до процесу оскарження запобіжного заходу і у них є докази, які спростовують звинувачення прокуратури і доводять незаконність застосування до нього домашнього арешту.

Так, стороною захисту була подана апеляція на рішення Печерського районного суду Києва про продовження запобіжного заходу політику. Однак 30 липня Київський апеляційний суд відхилив її, незважаючи на розгром усіх доводів обвинувачення.

Провідні європейські політики, міжнародні та українські експерти та світові ЗМІ розкритикували указ Зеленського про припинення роботи телеканалів "112 Україна", NewsOne і Zik.

За останні місяці світові ЗМІ, європейські політики та експерти опублікували понад 82,5 тисячі матеріалів, присвячених цькуванню українською владою опозиції та незалежних телеканалів.